Sinua tarvitaan!

Siitä on reilut 4 vuotta, kun aloitin matkan Ikaalisten kaupunginvaltuutettuna. Menneet vuodet ovat olleet työntäyteisiä mutta antoisia. Olen katsonut kunnallispolitiikan parhaita puolia, kun ihmiset löytävät yhteisen sävelen, mielipiteet tulevat yhteen ja asioita tehdään yhteiseen hyvään ja tulevaisuuteen katsoen. Parhaimmillaan se on tarkoittanut uuden Keskustan koulun rakentamista tai Uusi-Ikaalinen hankkeen myötä innostunutta ja aikaansaavaa kuntatyöntekijää. Olen nähnyt myös kunnallispolitiikan varjoja, niitä samoja varjoja joita ihmiskunta mukanaan kantaa. Pahimmillaan se on selän takana puhumista, näköalattomuutta, kyynisyyttä, virheistä haukkumista tai valittamista ilman ratkaisuja.

Maailma on muuttunut valheiden verkoksi, jossa menestys näyttää tulevan toista haukkumalla ja itseään nostamalla. Faktat muuttuvat puolitotuuksiksi ja fiktio näyttäytyy faktana, sosiaalinen media vauhdittaa vääristyneen todellisuuden leviämistä. Maailma näyttäytyy yhä enemmän paikalta, jossa toista ei ymmärretä, ei edes haluta ymmärtää. Tänään voimme nousta tätä kehitystä vastaan, mutta siihen tarvitsemme yhteistä Ikaalilaista henkeä. Oletko turhautunut väittelemään kaverin kanssa facebookissa – mitäs jos kokeilisit keskustelua tosielämässä! Näetkö jonkin asian olevan väärällä tolalla – tartu kiinni ja tee asioita korjataksesi se! Oletko pettynyt siihen mitä ikaalilaiset päättäjät ovat saaneet aikaan – älä valita, vaan lähde mukaan vaaleihin! Tänään Ikaalinen tarvitsee sinua enemmän kuin koskaan. 100-vuotinen Suomi kutsuu sinua rakentamaan yhteistä hyvää.

Yhteinen usko kaupunkimme tulevaisuuteen, itseemme ja toisiimme vie meidät parempaan huomiseen. Valittamisen aika on ohi, nyt on vaikuttamisen ja tekemisen aika! On aika avoimuuden, rehellisyyden, luottamuksen, ihmiseen uskomisen ja yhteentulemisen. Työ Ikaalisten eteen on parhaimmillaan innostavaa ja energisoivaa. On aika huolehtia toinen toisesta, yhdessä. Riippumatta siitä minkä puolueen listalta, toivottavasti sinä lähdet mukaan vaaleihin, sillä sinua tarvitaan!