Ehdokkaat kuntavaaleihin 2021

Ohesta löydät Kokoomuksen ehdokkaat kuntavaaleihin 2021 Ikaalissa. Ehdokasesittelyt päivittyvät kevään edetessä:

Anetjärvi Ulla-Maija,
luokanopettaja (kokoomus)

Olen 59-vuotias kasvatustieteen maisteri ja työskentelen luokanopettajana. Olen toiminut teknisessä lautakunnassa 12 vuotta. Pidän tärkeänä kehittää Ikaalisten koulutus-, kulttuuri- ja liikuntapalveluita kaiken ikäisille. Mielestäni ne lisäävät ihmisten hyvinvointia ja parantavat elämänlaatua.

ulla-maija.anetjarvi@ippnet.fi

Pirjo_Berg

Berg Pirjo,
toimitusjohtaja (kokoomus)

Olen Bergin Pirjo Läykkälänlahdelta. Minua kiinnostavat osallistuminen, osallistaminen ja yhteiskunnallinen vaikuttaminen. Olen tykästynyt Suomen pienimpään, kauneimpaan ja vanhimpaan kauppalaan Ikaalisiin, Ikaalisten luontoon, Kyrösjärveen ympäristöineen, eläviin kyliin ja kaupungin ainutlaatuiseen historiaan. Haluan vaikuttaa tämän kokonaisuuden hyvään tulevaisuuteen yhteistyössä muiden kanssa. Lue lisää omilta verkkosivuiltani.

pirjoberg@gmail.com

Ekman Toni,
vahtimestari (kokoomus)

Heips. Olen 42-vuotias Ikaalisten poika, joka haluaa tehdä töitä kuntalaisten viihtyvyyden hyväksi. Perhettä puoliso, kaksi lasta koulupolulla ja kaikki haukkuva koira. Harrastuksissa urheiluammunta, metsästys, partio ja mukana perheen harrastuksissa. Luottamustehtäviä, kuva-, sote- ja sivistyslautakunta. Hymyillään kun tavataan!

ekman.toni@gmail.com

Samuel_Haapakoski

Haapakoski Samuel,
opiskelija
(kristillisdemokraatit)

Olen 19.v nuori Ikaalisista. Pidän tärkeänä perinteisiä kristillisiä arvoja. Olen juuri muuttanut Ikaalisiin ja paikka vaikuttaa mukavalta. Päätöksen teossa aina ihmisten etu ensin.

samppa.haapakoski@gmail.com

Heiskala Johanna

Heiskala Johanna,
yrittäjä, artesaani (kokoomus)

Olen syntyjään tamperelainen. Lukion jälkeen valmistuin Ikaalisten käsi- ja taideteollisuusoppilaitoksesta artesaaniksi. Omaa yritystä pyöritin muutaman vuoden, kunnes siirryin maatalousyrittäjäksi puolisoni tilalle. Vuosi sitten valmistuin verhoilualan artesaaniksi ja nyt toimin yrittäjänä omassa verhoomossani. Perheeseen kuuluu 2 aikuista lasta. Harrastuksiini kuuluvat liikunta ja käsityöt. Mukaan mahtuu yhdistystoimintaa ja luottamustehtäviä mm. sivistyslautakunnan vpj, 1. varavaltuutettu ja kaupunginhallituksen varajäsen. Tärkeitä asioita ovat nuoret, liikunta ja yleinen hyvinvointi. Lue lisää Facebookista.

joh.heiskala@gmail.com

Juurijärvi Aino-Sofia

Juurijärvi Aino-Sofia,
opiskelija (kokoomus)

Moro! On huippua olla mukana kuntavaaleissa! Lähimmäisen rakkaus on vaikutustyöni perusta, siksi sydäntäni lähellä on ikaalislaisten hyvinvointi. Tervetuloa kurkkaamaan kotisivuilleni – sieltä saat lisätietoa minusta ja kampanjastani.

ainosofiajuurijarvi@gmail.com

Jarno_Jarvinen

Järvinen Jarno

jarnoj@me.com

Valtteri_Kauppila

Kauppila Valtteri,
vanhempi rikoskonstaapeli (kokoomus)

Valtteri on Ikaalisten Riitialasta lähtöisin oleva 26-vuotias nuorimies. Ylioppilaaksi hän valmistui Ikaalisten lukiosta, jonka jälkeen on työskennellyt niin nuorten kuin ikäihmistenkin parissa. Armeijan jälkeen toiminut rauhanturvaajana ja tällä hetkellä ammatiltaan poliisi.

valtteri.kaup@gmail.com

Kauppila Eero,
eläkeläinen
(kokoomus)

Yhdessä tekemällä asiat järjestyvät!

eerojkauppila@gmail.com

Sirpa_Kotti

Kotti Sirpa

sirpakotti@outlook.com

Kyrönviita Mika

Kyrönviita Mika,
ylikomisario (kokoomus)

Olen 52-vuotias perheenisä. Työskentelen ylikomisariona Poliisiammattikorkeakoulussa. Olen toiminut valtuutettuna kolme kautta, joista kaksi kaupunginhallituksessa ja nyt ympäristölautakunnan puheenjohtajana. Käsillä tekeminen, Kyrösjärveily ja luonto ovat lähellä sydäntäni.

mika.kyronviita@elisanet.fi

Lehtinen Jaakko,
metsänhoitaja, MMM
(kokoomus, sitoutumaton)

Olen Jaakko Lehtinen ja asunut Ikaalisissa kolmen vuoden ajan. Kotoisin olen Pohjanmaalta Jalasjärveltä. Harrastan metsästystä sekä metsänhoitoa ja luonto on minulle tärkeä asia. Ikaalisten mahdollisuudeksi koen kauniin luonnon ja järven vaalimisen, mutta myös järkevän hyödyntämisen. Näkisin, että Ikaalisten valttikortteja ei pidä pitää itsestään selvyytenä ja niiden tunnetuksi tekeminen on tärkeää positiivisen kaupunkikuvan kehityksen kannalta. Tyttäreni ovat alakoulussa ja lasten koulu- sekä harrastusasiat ovat minulle myös tärkeitä asioita. Palkkatyössäni olen tekemisissä erilaisten ihmisten ja näkökulmien kanssa ja niiden yhteensovittaminen on minulle tuttua puuhaa. Töissä käyn Tampereella ja toimin tuotepäällikkönä.

jilehtinen@gmail.com

Mäkelä Kalle

Mäkelä Kalle,
emerituskaupunginjohtaja, HTM (kokoomus)

68-vuotias. Ikaalisten kaupungin palveluksessa eri tehtävissä 41 vuotta. Asiantuntemusta, kokemusta, yhteistyöverkostoja. Talousmies. Urheilumies. IU:n johdossa jo yli 44 vuotta. Järjestömies piirin ja valtakunnan tasolla. Vaari.

kalle.makela@ikaalinen.fi

Mäkinen Saija

Mäkinen Saija,
lähihoitajaopiskelija
(kristillisdemokraatit)

Hei! sydäntäni lähellä ovat lapset, nuoret ja ikäihmiset. Minua kiinnostavat yhteiskunta-asiat ja niihin vaikuttaminen.

saija.katriina@gmail.com

Suvi_Oksanen

Oksanen Suvi,
filosofian maisteri (kokoomus, sitoutumaton)

Moikka! Tässä Suvi, olen 33-vuotias neljän pienen lapsen äiti ja kirjastoalan opiskelija. Lapsiperheiden asiat siis kiinnostavat! Myös koulutus, kotiseutu ja kulttuuri motivoivat minua toimimaan. Ikaalinen kauniine kylineen on rakas!

suakmaok@gmail.com

Ranta Auli, yrittäjä,
terveydenhuollon maisteri
(kokoomus)

Vuonna 2009 muutin Ikaalisiin, josta myös isoisäni Vihtori oli kotoisin. Ikaalinen voisi Tampereen tavoin olla vetovoimainen kaupunki. Vetovoimaisuutta lisää se, että Ikaalisten kylpylä sai paikalliset omistajat, joka taas toimii katapulttina ja siten edistää muita uusia hankkeita. Tässä toiminnassa päättäjien pitää olla mukana ja tarjota tukeaan. Sote-palvelujen haluaisin pysyvän Ikaalisissa niin, että niitä ei siirretä muualle tai maakuntahallinnon alaisuuteen. Ikaalisissa Wanha kauppala, Toivolansaari, Kyrösjärven alue sekä kylien erilaiset kohteet ovat tutustumisen arvoisia. Ikaalisiin tarvitaan uusia yrityksiä, jotka taas tarvitsevat työntekijöitä. Työpaikat tuovat uusia asukkaita, lapsia ja mahdollisesti paluumuuttajina vanhempia ihmisiä, jotka tuovat myös tuloja menojen lisäksi. Ikaalisissa kaivataan päätöksen tekemiseen rohkeutta, luovuutta ja kuntarajat ylittävää yhteistyötä, joiden toteuttamisessa haluan olla mukana.

kuljetusliike.jukkaranta@ippnet.fi

Salo KariSalo Kari,
eläkeläinen (kristillisdemokraatit)

Olen Pohjanmaalla syntynyt, Ikaalisiin 1975 muuttanut eläkeläinen. Toimin aikoinani Ikaalisten kaupungin nuorisosihteerinä, mutta pääosa työurastani on kulunut kristillisessä järjestötyössä ja Ikaalisten seurakunnassa. Olen tällä hetkellä kirkkovaltuuston ja kirkkoneuvoston jäsen sekä kaupunginvaltuuston varajäsen. Olen intohimoinen urheilumies, joka haluaa olla vaikuttamassa kaikkeen, mikä edistää ikaalilaisten hyvinvointia ja tervettä elämää. Haluan myös, että Ikaalinen jatkossa panostaa voimallisesti asukkaiden kokonaisvaltaiseen viihtyvyyteen; turvallisuuteen, puhtauteen, luontoon ja lähellä oleviin inhimillisiin palveluihin. Näillä saamme ihmisiä kaupungin asukkaiksi, vaikka työ olisikin muualla. Tärkeintä on luoda päättäjien keskuuteen luottamuksen ja yhdessä tekemisen mieli. On aika rakentaa siltoja, jotka ylittävät oman edun ja puoluerajat. Näitä siltoja ylittämällä löydämme niitä mahdollisuuksia, joita Ikaalinen on täynnä.

kari.johannes.salo@gmail.com

Sarin Sirpa

Sarin Sirpa,
lukion opinto- ja toimistosihteeri
(kokoomus, sitoutumaton)

Olen syntyperäinen ikaalilainen. Olen kiinnostunut yhteiskunnallisista asioista ja kotikunnan asiat kiinnostavat minua. Lapset ja heidän hyvinvointinsa ovat minulle tärkeitä. Kasvoin yrittäjäperheessä. Yksinhuoltajana olen tottunut käyttämään rahaa sen verran kuin sitä pussissa on. Näillä eväillä hoitaisin kaupunkimme asioitakin. Taiteet ja liikunta sekä eläimet ovat sopivia harrastuksia Ikaalisissa. Olen opiskellut kuvittajaksi Ikatalla. Arvostan oppilaitoksiamme, ja toivonkin meidän huolehtivan opiskelijoiden viihtyvyydestä. Aivolisäkeyhdistyksen ja kulttuurilautakunnan puheenjohtajuus auttoivat näkemään, miten tärkeää on tulla kuulluksi. Pidän erityisen tärkeänä kuunnella niiden asukkaiden mielipiteitä, jotka täällä asuvat. Arvostan Kyrösjärveä ja sen puhtautta, se on meillä voimavarana. Arvostan Villa Vihdan vapaaehtoisia. Sauna ja uiminen luovat hyvinvointia ja terveyttä sekä yhteisöllisyyttä. Toivolansaari on minulle hyvin rakas; toivon sen pysyvän kaikkien yhteisenä virkistys- ja hyvinvointipaikkana. Olen syntynyt Kilvakkalassa, tiedän millaisen pohjan maalla asuminen antaa.

sirpa.sarin@gmail.com

Tuomisto Timo,
yrittäjä (kokoomus)

Olen syntyperäinen ikaalilainen sekä yrittäjä. Perheeseeni kuuluu vaimo, kaksi lasta ja seitsemän lastenlasta. Meillä on liikennealan perheyritys. Olen neljättä kautta valtuustossa: ensimmäisen kauden olin valtuuston 2. vpj. ja kaksi seuraavaa kautta olen ollut valtuuston puheenjohtaja. Lisäksi olen ollut kaksi kautta maakuntavaltuuston jäsen ja yhden kauden maakuntahallituksen varajäsen. Tämän kauden ajan olen vaikuttanut kaupunginhallituksessa. Harrastan valokuvausta, johon käytän kaiken vapaa-aikani. Luonto on minulle tärkeä. Haluan, että myös lapsillani ja lastenlapsillani on Ikaalisissa edelleen puhdas elinympäristö, hyvät mahdollisuudet harrastaa ja tehdä töitä! Valokuviani voi katsoa esim. Facebookissa ja yrityksemme kotisivuilta.

Venhe Tero

Venhe Tero,
eläkeläinen, opiskelija (kokoomus)

Moikka! Nimeni on Tero Venhe, ikää 51 vuotta ja toista kertaa ehdokkaana kunnallisvaaleissamme. Olen aina ollut todella kiinnostunut yhteiskunnallisista asioista ja seurannut lähinnä tiedotusvälineistä mitä Suomessamme ja maailmalla tapahtuu. Ennenkaikkea olen kiinnostunut siitä, mitä kotikunnassani tapahtuu. Haluan vaikuttaa siihen, kuinka Ikaalista kehitetään ja uudistetaan jatkossa. Syntyjään ikaalilainen en ole, mutta 2-vuotiaasta asti olen täällä asunut. Etelä-Pohjanmaalta olen syntyisin… voiko Etelä-Pohjalaane päästä Pirkanmaalla valtuustoon… mahdotonta!!?? Vai onko… Se jää nähtäväksi :)

tero.venhe@gmail.com

Veramo Suvi

Veramo Suvi,
emeritaviestintäpäällikkö
(kokoomus)

Olen syntyperäinen ikaalilainen. Kotiseuturakkaus sai minut palaamaan tänne 40 vuoden jälkeen pääkaupunkiseudulta. Ikaalinen on hyvä paikka asua! Yhteiskunnalliset asiat ja niihin vaikuttaminen ovat aina kiinnostaneet minua. Tein työuranikin niiden parissa. Sydäntäni lähellä ovat ihmiset, erityisesti ikäihmiset, ja heidän hyvinvointinsa. Arvostan Ikaalisissa hyviä liikunta- ja ulkoilumahdollisuuksia sekä puhdasta luontoa. Rantapolut, puistot, vanha kauppala ja Kyrösjärvi ovat minulle erityisen rakkaita. Niistä kaikista on pidettävä hyvää huolta! Lue lisää facebook-sivuiltani.

suvi.veramo@kolumbus.fi

Vilppo Hanna

Vilppo Hanna,
perheenäiti,
asiakasneuvoja
(kristillisdemokraatit)

Olen 38-vuotias syntyperäinen ikaalilainen, jolle kotikaupungin idyllisyys sekä puhtaan luonnon kauneus ovat lähellä sydäntä. Haluan säilyttää kaupunkimme sellaisena, ja pedata lapsillemme terveen ja elinvoimaisen ympäristön elää. Onnistumme vain yhteen hiileen puhaltamalla, rakentamalla yhdessä, päätös päätökseltä, kestäviä askelmia kohti tulevaisuutta.

hanna.vilppo@gmail.com

Kuvat: Viivi Hautamäki, ikaalilainen yrittäjä. Lue lisää.