Kokoomus painoi läpi virkavapaiden uuden linjauksen

Maanantaina 1.6. kokoontui Ikaalisten Kokoomuksen valtuustoposse pohtimaan kaupungin ajankohtaisia aiheita ennen illan valtuustoa. Yhtenä aiheena mukaan nousi kaksi eri virkavapaus pyyntöä, kaupunkimme henkilöstön keskuudesta, jotka kumpikin oltiin tyrmätty. Kaupunkimme kielteinen kanta perustui monen vuoden takaiseen, jo aiemman kaupunginjohtajan aikana tehtyyn linjaukseen. Kokoomuksen ryhmä otti asiaan vahvan kannan, jossa todettiin virkavapaan olevan hyvin perusteltuna erinomainen työkalu oman osaamisen ja siten toiminnan kehittämiseen. Halusimme asian uudelleen linjattavaksi – huonot päätökset kun ovat tehty muutettaviksi!

Valtuuston jälkeen kokoomuksen ryhmä lähestyi asialla kaupungin henkilöstöjaostoa. Tänään torstaina henkilöstöjaosto kävi hyvän ja rakentavan keskustelun asian ympärillä ja päätti yksimielisesti muuttaa kaupungin aiemman linjauksen. Tulevaisuudessa Ikaalisten kaupunki voi myöntää maksimissaan yhden vuoden virkavapaan, mikäli henkilön toisen työtehtävän voidaan katsoa kehittävän hänen ammatillista osaamista ja siten vievän eteenpäin koko työyhteisöä.

Kokoomuksen ryhmän tarmokkuudesta olen jälleen iloinen ja samalla poliittinen ohjaus osoitti merkityksensä. Kiitos henkilöstöjaosto, kaupunginjohtaja, kaupunginsihteeri ja kasvatusjohtaja! Kiitos Arja Soini, kun toit asian ponnekkaasti esiin kokoomuksen valtuustoryhmässä!

Haluatko sinä vaikuttaa? Hyppää mukaan paikallisen kokoomuksen yhdistyksiin ja toimintaan. Valtuustoryhmämme kokoukset ovat avoimia kaikille ja parhaimmillaan voit saada isojakin asioita alulle!